loading

Wij helpen organisaties en merken bij het ontwikkelen van een aansprekende identiteit door sterke ideeën en een heldere werkwijze.

Ontwikkeling identiteiten

Een merk is altijd in beweging. Het zal het zich moeten aanpassen, herpositioneren, onderscheiden, specialiseren of haar activiteiten verbreden. In samenwerking met de opdrachtgever ontwikkel ik krachtige concepten die worden vertaald naar een herkenbare en aansprekende identiteit.

Advies en ondersteuning

We helpen opdrachtgevers bij het ontwikkelen van haar nieuwe identiteit. Niet alleen creatief. Maar ook als het gaat om advies, ondersteuning en begeleiding bij het proces.

Zoals bij het opstellen of aanscherpen van haar ambitie en doel, haar hoofdboodschap naar de doelgroep, de gewenste positionering of de communicatiestrategie van de organisatie.

Maar ook bij de technische en praktische ondersteuning van het proces. Het inventariseren van communicatiemiddelen, het opstellen van briefings en de ontwikkeling van uitgangspunten. De mogelijkheden m.b.t. het beschikbare budget, de beoordeling van offertes of het ondersteunen en opleiden van afdeling communicatie.

Creatie & realisatie

Wij helpen opdrachtgevers bij de ontwikkeling van de communicatiemiddelen. Zowel online als offline middelen. Ik realiseer aansprekende producten binnen de ontwikkelde identiteit. Die middelen sluiten op elkaar aan en vertellen samen het juiste verhaal.

Wij zorgen er ook voor dat de middelen gerealiseerd worden. Of het nou gaat om het drukken van een publicatie of de technische realisatie van een website.

Beheer

Consistente toepassing van de identiteit op alle communicatiemiddelen zorgt voor maximale impact. Daarom is het van belang de ontwikkelde identiteit vast te leggen en de spelregels te definiëren en te beheren. Een identiteit is altijd in beweging en dat houdt ook in dat de huisstijlrichtlijnen zich moeten aanpassen. Ik zorg voor advies, de ontwikkeling en het beheer van deze huisstijlrichtlijnen.

Werkwijze

Er is geen toverformule. Ieder project is uniek. Het ontwikkelen van een identiteit is geen wetenschap maar een creatief proces. Het project wordt afgestemd op de behoeften en wensen van de opdrachtgever. Maatwerk dus.